keskiviikko 28. huhtikuuta 2010

Missä ne nyt taas



Aamu alkoi etsimisellä.Istuin pöydän ääreen kahville ja otin päivän lehden.
Höh,missä ne nyt on?

Pikainen vilkaisu keittiön työpöydälle,ei olleet siinä.
Eiku nouse ylös.
Kurkistus makuuhuoneeseen,siellähän ne.Ai niin,tarvitsin illalla.

Koulupäivä ja pitäisi lähteä.Pakkaan tavaroita,missä ne taas on?

Kurkkaus kodinhoitohuoneeseen,sieltä löytyy toiset.

Koulusta tullessa istun koneelle,missä ne nyt on?

Pitkin iltaa tätä samaa etsimistä.

Nyt on aika saada tähän jotain järkeä.

Etsin joka ainoan parin minkä omistan.Yhdet löytyi olohuoneesta,yhdet eteisen pöydältä,kahdet keittiön kaapista,yhdet työlaukusta,yhdet työliivin taskusta ja yhdet yöpöydän pussukasta.











Löytyihän niitä.Välillä tuntuu,ettei vain ikänäkö vaivaa,vaan dementia vielä enemmän pikku hiljaa.
Olen ostanut näitä useammat.
Kahdet ovat optikon kautta moniteholasit,muut halpoja lukulaseja.

Päätin kuvata joka ainoat kauniilla lautasella,että muistan kuinka tärkeät nämä ovat ja että pidän niistä parempaa huolta.

Nykyisin en näe lukea mitään ilman laseja,enkä osaa pitää koko ajan laseja.Ongelma on juuri siinä.Nappaan ne koko ajan pois nenältä.Ostin kahdet moniteholasitkin,mutta nekään ei pysy nenällä.Ahdistaa jotenkin pitää niitä.
Onneksi näen kuitenkin ajaa autoa ilman laseja.Kävin optikolla 45-vuotistarkastusessa ajokorttia varten.Ei tarvitse ajaessa pitää laseja.Ei siitä kyllä tulisi mitään,jos joutuisin niitä pitämään.

Kiitokset kaikille ihanista kommenteista edelliseen kirjoitukseen.Kyllä onkin joskus hyvä muistella menneitä,vaikka joskus se aika raskasta onkin.Hyviä muistoja ne kuitenkin on.Ikävä vaan välillä on.Olen monesti ajatellut,miten mukava olisi jos oma äiti tai isä olisi vielä olemassa.Jakamassa iloja ja suruja.
Olen myös ajatellut koota omille lapsilleni samanlaisen muiston.

Huomenna vapaapäivä.Ihanaa.
Sitten vapuksi töihin.

Terkuin Jaana

14 kommenttia:

  1. Vautsi vau, äiti! Tosi hieno blogi. Tosi paljon oot pistänyt vaivaa tähän ja siltä se näyttääkin. Mukava lukea netistä mitä kotiin on tehty :)

    VastaaPoista
  2. Ihana tuo kukka-amppeli!<3
    Itellä on aina silmälasit käytössä, kun likinäköinen oon, joten ei ole ikinä silmälasit kadoksissa vaan välillä ihan unohtuu että ne edes päässä on, esim. pesulle mennessä joskus jne... ;D
    Ihanaa vapaata! :)

    VastaaPoista
  3. Kunhan "tulet tähän ikään" *nauraa* opit kyllä pitämään lasit nenällä, tai et sitten näe yhtään mitään...*nauraa*
    Ihana oli taas postaus...
    tuksu

    VastaaPoista
  4. Ihana :D Itsellä ei ole (ainakaan vielä) laseja, mutta voisin kuvitella niiden olevan aina hukassa :)

    VastaaPoista
  5. Onneksi sulla on noita laseja noin paljon niin on vähän varaa unohdellakin niitä ;) Mä sain lasit viime kesänä ja aika hyvin ne on päässä pysyny, tosin kotosalla olen mieluuummin ilman.

    Mukavaa vapaapäivää :)

    VastaaPoista
  6. Tiedän mitä on silmälasien etsiminen. Minulla on lukulaseja joka paikassa, vessaa ja kylppäriä myöten. Kaikissa pulloissa ja purnukoissa on niin pientä tekstiä, ettei näe omilla laseilla.
    Varsinaiset silmälasit minulla on ollut 15-vuotiaasta asti ja nyt jo kolmitehot. Mutta ne ovat hankalat esim. tietokoneella.
    Paras paikka mistä olen löytänyt silmälasit on jääkaappi.

    Iloista vappua sinulle!!

    VastaaPoista
  7. Moi!
    Onpa sulla paljon hienoja laseja! Ja mukava blogi! :)

    VastaaPoista
  8. Hih! Onneksi minä olen ollut pienestä pitäen niin likinäköinen, että takuulla en rillejäni unohda, tai seiniä päin mennäään... :)

    VastaaPoista
  9. Tervehdys! Vastavierailulla kauniissa blogissa. Linkitän omalle listalleni :)

    Ihana tuo edellisen postauksesi aarrearkku. olen kerännyt kaikenlaisia meidän lasten tekemiä juttuja talteen ja annan sitten joskus molemmille omat lapsuusmuistolaatikot.

    Kiva jos saitte meidän saunasta ideoita ja intoa :)

    VastaaPoista
  10. No onhan noita silmälaseja paljon kertynyt! :) Entäs jos lasit roikkuisi aina kaulalla,niin ei häviäisi?:)

    VastaaPoista
  11. Juu muutamat lasit sinulta löytyy :) Minulta löytyy samanlainen lintuhäkki mitä sinulla on tuossa :) Sievä on! Mukavaa vapun odotusta!

    VastaaPoista
  12. Onpas sinulla laseja :)
    Tuo hukassa olevat tavarat ovat niin tuttu ilmiö minullekin. Minä puolestani tarvitsen laseja ainoastaan autolla ajaessani, en siis osaa esim syödä lasit nenälläni. Olen kuitenkin jo melko hyvin oppinut että riisun kotona lasit aina samaan paikkaan, ulkoaven läheisyyteen, siitä ne sitten löytyy kun olen lähdössä autoilemaan.
    Mukavaa vappua Sinulle!

    VastaaPoista
  13. Ihanan paljon silmälaseja! Vaihtoehtoja joista valita. :)
    Itselleni kävi joskus hassu tapaus: etsiskelin silmälasejani ja aloin jo hermostua ja kysyin avomieheltäni hieman kärttyisellä äänellä,onko tämä nähnyt lasejani. Tämä katsoi minua hieman oudoksuen ja ilmoitti lasien olevan silmilläni....! Minulla on hengettömät,joten en tajunnut että olin jo suihkun jälkeen laittanut lasit nenälleni.... :P Sain jonkun aikaa kuulla tapauksesta :P

    VastaaPoista
  14. Kaunis kukka amppeli, valkoinen on kaunis aina, ja vaaleanpunainen siinä on ihana ♥
    Itsellä myös monitehot, ja monet tiimarin lasit,ja siitäpä muistin ,että on pian silmälääkäri.. hui :)

    VastaaPoista